vrijdag 26 maart 2021

Even een weekje nadenken

Vorige week vrijdag was er geen blog. Ik was even uit het veld geslagen en moest dat even verwerken. Ik zag de VVD winnen samen met D66 en dat verbaasde mij enorm, want ik ken niemand in mijn omgeving die hierop stemde. Het werd nog raarder toen ik erachter kwam dat bijna iedereen om mij heen op PVV en FvD stemde. Ik weet dat het vreemd is te noemen, maar ik merk op dat het mij raakte. Niet zozeer om de uitslag, maar meer dat ik later wel mensen spreek gewoon VVD hebben gestemd, omdat ze altijd VVD stemmen of dat het familie druk is. Dat stockeerde mij enorm. Niet 1 uitgezonderd van die ik gesproken heb deed dat om reden dat de VVD de beste verkiezingsprogramma had, sterker nog, die hadden ze niet 1 van allen gelezen.
En daar ging bij mij iets stuk.

Hoe kon dit gebeuren?
Ik keur het af dat je stemt vanuit de gedachte dat je altijd het gestemd hebt of dat het familiedruk is. Als dat de beweegreden is om VVD of welke andere partij te stemmen kan ik het meer dan verwerpelijk vinden. Sterker nog, dat is zeer kwalijk! Je stemt om een vertegenwoordiger uit te kiezen die het beste bij jou idealen staat. Horeca ondernemers die VVD hebben gestemd, ik snap het echt niet! Mensen die minder EU willen, maar toch D66 hebben gestemd, ik snap het oprecht niet. En toch is het gebeurt, want heb deze mensen gesproken. En ook na het gesprek snappen deze mensen niet wat ze zichzelf hebben aangedaan. En dan hebben we nog een groep die nog niet echt geraakt is. Zucht! Ik ga even heel bot zijn, want je moet hersenloos zijn als je stemt op iets dat niet jou belangen behartigd. Je moet wel een idioot zijn als je dat dan ook nog niet eens wilt zien. Had dan niet gestemd, maar dat willen ze weer niet, want dan mag je niet meepraten, zucht! We moeten uit de EU, maar heb wel D66 gestemd! Zucht! Snap jij het nog? Ik in ieder geval niet. De vraag die me wel de hele tijd bezig houdt is hoe het kon gebeuren? 

Ondernemers in de horeca
Horeca mensen die nu klagen en op VVD of D66 hebben gestemd hoeven wat mij betreft niet meer op mijn steun te rekenen. Je politieke kleur is normaal gesproken niet van belang, maar wanneer je willens en wetens stemt op een partij die jou niet verder gaat helpen ben je verkeerd bezig. Dan kan ik ook geen medelijden meer met je hebben. En ik ben 1 van de mensen die regelmatig de horeca steunt. In mijn optiek ben je als horeca ondernemer hersenloos bezig en van mij dan ook geen steun meer. Ook dan niet lopen janken en zeuren, deal met wat jezelf hebt voortgezet. Ik ben niet haatdragend en zeker niet naar ondernemers toe die het zwaar hebben, ik ken dat gevoel! De regels die zeker de horeca treft zijn diep triest en volkomen onnodig, zoals trouwens alle maatregelen, want er is géén enkel bewijs dat het gewerkt heeft. De gevolgen zijn wel astronomisch te noemen. 

Het leed achter de voordeur
Wat je niet ziet en vaak ook niet hoort is wat er gebeurt achter de voordeur bij vele mensen. Als je als mens geraakt bent door alle maatregelen en met de rug tegen de muur staat is dat triest. Er is meer huishoudelijk geweld en kinderen die depressief worden of al zijn. Zelfmoorden, stress en financieel ook nog eens aan de grond zitten is niet te begrijpen. Wanneer de overheid besluit maatregelen te treffen moet je mensen 100% compenseren als eerste, maar ook mogelijkheden scheppen die ervoor zorgen dat mensen niet geestelijk in de war raken. Het is echt niet uit te leggen. Dat raakt mij zelfs persoonlijk en wanneer mensen een praatje willen sta ik daar voor open. Even je hart luchten kan helpen. Ik bied geen oplossingen, maar wel een luisterend oor. Dat is wat ik kan en mag betekenen voor je als je dat wilt. Zoek in ieder geval hulp als je er zelf even niet meer uitkomt. 

Wanneer gaat dit stoppen?
Even iets wat je niet leuk gaat vinden, maar wil het wel even kwijt. Mensen die denken dat dit stopt zullen van een bedrogen kermis thuiskomen. Als er niks gebeurt is dit de staat waar we de rest van ons leven in zullen zitten. Je kan dit gewoon nalezen en opzoeken online bij de betreffende organisaties. Het WHO, VN, WEF en EVENT 201 hebben gesimuleerd, agenda's bedacht en nog heel veel meer die angstaanjagend zijn. Je kan het gewoon op hun websites lezen, geen geheimen. Dat maakt mij bezorgt en gemotiveerd om daarover te schrijven. Het verdiend de aandacht die het nodig heeft, maar ik begrijp ook dat bij veel mensen dit niet binnenkomt. Je hersen kunnen het namelijk niet bevatten, dus is het niet waar. Wanneer je er voor open gaat staan en langzaam opzoek gaat zullen alle puzzelstukjes op zijn plaats vallen. Zelfs ik zit soms met ongeloof te kijken naar zaken die gewoon online bij bovenstaande organisaties op de website staan. Niks is er logisch aan, maar nog erger, de "gewone" mensen worden hier de dupe van, jij en ik! Ik heb kinderen en wil dat die in een vrije wereld leven en opgroeien. Geen beperkingen en geen angst inprenten om een virus waar onder tussen van is bewezen dat die iets heftiger is dan een heftige griep, is feitelijk bewezen! En daar komt bij dat er landen zijn die helemaal niks doen en gewoon doorgaan met leven. Dat is de enige weg die ook bewandeld moet worden, een weg die vrijheid en leven mogelijk maakt. 

Tot slot
We zijn hier op aarde om te leven en niet om geleefd te worden. Dat is in mijn optiek geen vrij en gezond leven. Je leeft dan zonder geleefd te hebben. Wanneer je sterft wil je toch ook kunnen zeggen dat je geleefd hebt? Gedaan wat je wilde en genoten van alle mooie momenten. Je wil toch niet op je sterfbed liggen en dan denken dat je niet hebt kunnen doen door alle maatregelen in de hele wereld? Alles wat leeft sterft een keer, ook wij als mens! De ene gaat er vroeg tussenuit piepen en de ander heeft het geluk gezond 90 jaar oud te worden. Ik ken beide kanten en weet waar ik het over heb. Het zou je sieren om te zeggen dat je weer gaat leven en de dingen gaat doen die je graag wilt doen, samen! Dit is namelijk geen leven zoals het hoort, begrijp dat! Sta voor wie je bent en hoe jij wilt leven, maak je leven niet afhankelijk door het van een ander op te volgen. Wanneer je leeft ga je een keer dood, dus zorg er dan voor dat jou leven een feestje is zoals jij dat wilt. Elke dag dat je niet hebt geleefd is een verloren dag. En een verloren dag krijg je nooit meer terug. Maak dagen waar je met plezier op terug kijkt en besef dat jou leven niet in het verleden ligt, maar bij vandaag en morgen, want je weet niet hoe de dag van morgen en erna er uit zal zien...

Bedankt voor het lezen!

Jouke