zondag 31 oktober 2021

Waar gaat de wereld heen? Mijn visie en gedachtes - deel 3

Het is zondagochtend en struin wat over het internet om wat onderzoekjes te doen. Tot mijn verbazing kom ik een video tegen waarin iemand die niet gevaccineerd is niet meer bij zijn banktegoed kan in Australiƫ. Ik kijk het filmpje echt meerdere keren om te kijken of het wel echt is, want zelfs voor mij gaat dat te ver en heb ik een duidelijke grens. Na nog wat onderzoek kom ik meer van dit soort acties tegen van de Australische overheid. Wat een enge gedachte is dat en dat alleen om een ziekte onder de duim te krijgen die redelijk vergelijkbaar is met een griep.


Ik wordt ziek van de maatregelen
Op moment van schrijven lees ik dat Bruls (ja die dikke) 1.5 meter terug wil en op het werk verplicht een coronatoegangsbewijs moet komen. Die man is dus een dictator, onbetwist! Terwijl die man zelf een gevaar is met zijn overgewicht. De maatregelen hebben er bij mij voor gezorgd dat ik een mindere weerstand heb, want ik beleef spanningen en stress. Ik heb altijd geleerd op school dat het slecht voor je is en je levensjaren kost. Ziek worden van iets wat ons "beter" zou moeten maken. Ik geloof er niet in en het gaat niet helpen, want er valt niks te doen. Ja voor Bruls wel, afvallen, want daar beschermd hij ook zijn omgeving mee en 2 ziekenhuisbedden als die daar komt te liggen. Weer gaan leven en ophouden over te spreken is de beste oplossing. Weer gaan leven en mensen misschien een beetje stimuleren door groente en fruit btw vrij te maken en daarmee ook bereikbaarder voor sommige mensen. Af en toe een beetje snoepen en foute dingen drinken of eten is niet erg, maar alles met mate. Leven is meer dan alleen maar bezig zijn met maatregelen en doen wat een dictatoriale overheid je opdraagt. Ik voel me niet vrij in een land wat beweerd vrij te zijn, maar het zeker niet is. Nederland heeft geen regering, maar doet zaken die het daglicht echt niet kunnen verdragen, want ze kunnen nu niet eens weggestuurd worden. Is dat niet een dictatuur? Maar niet alleen in Nederland gebeurt het, overal zie je het en landen die niet meedoen worden weggezet en oplos over gelogen, want daar gaan ze allemaal dood en bla bla bla...

Wat is leven eigenlijk?
Ik zie leven zonder beperkingen en doen wat goed voor jezelf voelt. We doen het voor een ander kan ik ook op mijn eigen manier doen. Ik wil kunnen genieten van mijn leven en dat wordt me en velen met me ontnomen. Deze wereld gaat de verkeerde kant op en daarmee word echt leven bemoeilijkt. Jouke, het is allemaal maar tijdelijk en zeur niet zo! Het is alles behalve tijdelijk, want Covid / Sars bestaat al langer dan de mensheid. Dus die uitroeien gaat niet gebeuren. Dus levenslang er aan vast zitten zonder allerlei maatregelen is de enige remedie. Leven en genieten van wat je hebt en wat je doet, dat is leven. Bizar hoeveel mensen niet zien dat dit nergens toe lijd en juist steeds meer beperkingen zullen krijgen. Ergens zou ik willen dat er een zonnevlam komt die zo sterk is dat die alle satellieten opruimt. En we weer terug in de tijd worden gezet een jaartje of 40. De media monddood gemaakt omdat ze niemand kunnen bereiken en weer tijd voor elkaar hebben. Ik wil leven met waarden en normen die mij aanspreken. Ik dwaal af, want leven is zo alles omvattend en zo mooi als er extern niet teveel aan gesleuteld wordt. Je ding doen en ontspannen met leuke lieve mensen om je heen, dat is leven!

Waar gaat dit heen?
Het lijkt een complot, maar steeds meer gaat wijzen op een sociaal credit systeem. Je hoeft niet veel te doen aan onderzoek om te zien dat ze dat aan het uitrollen zijn. WEF en WHO hebben zaken op hun website staan waar dit uit blijkt, zeker de WEF! Geen contant geld meer en alles digitaal is de boodschap, maar iedereen krijgt een soort van basisinkomen en wie stout is wordt daarop gekort. Geen eigendommen meer (ja staat echt op de website van het WEF). Wat zijn dat van beperkende maatregelen? Ik lees er veel over en veel mensen vinden het onzin, maar ik lees het en zie wat er nu gebeurt. Bij mij is 1 + 1 nog steeds 2. Ik snap niet dat mensen het niet willen zien en maar blijven geloven wat er wordt verteld op radio, televisie en in kranten. Vaak al niet veel later achterhaald en/of overdreven. Net zo als de zeespiegelstijging, want er komt 20 meter bij. Even voor het idee, het kan niet eens! Zo veel ijs is er niet eens om de zeespiegel zoveel te laten stijgen. Er is meer water dan land en voor de meeste mensen is niet eens bekend dat er juist aan de zuidpool ijs bij komt. Moeder natuur houdt haar cyclus wel goed bij en wanneer we er een zooitje van maken gooit ze ons er echt wel af. Wij denken dat we wat te vertellen hebben als mens, maar dat is gewoon niet zo. Wij zijn juist het virus wat de aarde kapot maakt, zoals ik al in een eerdere blog schreef.

Wat ga ik doen?
Ik denk dat ik het gewoon met lede ogen ga aanzien en soms van mij laat horen via de betreffende kanalen. Laat me zeker niet van de wijs brengen en weet dat het tijdelijk zal zijn, want de mens gaat het echt niet pikken, zeker wereldwijd niet. Ik zie wat er gebeurt en weet zeker dat het een moment is in de tijd en die gaat pijn doen, maar hoop zeer kort en dat de meeste mensen die nu nog geloven dat alles weer goed komt ontwaken. En ik blijf doen wat ik doe en leef mijn leven na eigen normen en waarden!