woensdag 8 september 2021

Mijn visie en gedachten over de aankomende tijd

Mijn visie en gedachten over de aankomende tijd

Het is alweer een tijdje terug dat ik geschreven heb en dat is goed. Even lekker "gewoon" bezig zijn met huiselijke zaken en tijd besteden aan mensen waar ik graag bij ben. Dat wil ik zo wie zo meer gaan doen, want dat is fijn en geeft mij veel rust. Ga niet veel weg, want de regels vind ik nergens op slaan en wanneer horeca ermee in gaan is dat onder tussen hun probleem geworden, maar verder zal ik proberen er niet veel over te schrijven.



Lang leven het leven
Ik deel vaak op de socials wel eens een uitspraak die ik toepasselijk vind of wanneer er een gebeurtenis is geweest die mij raakt. Ik ben elke dag dankbaar, maar weet ook dat het voor veel mensen niet vanzelfsprekend is. Het raakt mij elke keer weer als een leeftijd genoot die ik ken er niet meer is. Daarom gebruik ik ook vaak de tekst "gisteren is geweest en morgen is je nooit beloofd, want je kan het vandaag doen". Ik drink veel en sport te weinig en heb ook nog een diabetes 2. Alleen ik kan daarmee 3 dingen doen. Compleet negeren, ermee leven of helemaal erna gaan leven. Het laatste zeker niet en het eerste kan een keer een dag of 2 zijn, maar ermee leven is goed ook als dat inhoud dat mijn leven er iets korter door wordt en ik toch geleefd heb. Toch doe ik elk jaar 3 maanden leven zonder alcohol en reduceer ik mijn gewicht. Ik heb geen doelen en wil die ook niet meer hebben. Beseffen dat je soms een pas op de plaats moet maken is voor mij voldoende en laat mij ook voelen dat ik mag leven.

Geld en rijkdom
We zijn heel rijk, maar we hebben niet veel geld. Veel mensen snappen dat niet, want rijkdom is toch geld? Nee, dat heeft helemaal niks met elkaar te maken! Ik voel mij rijk met de dingen die we doen en de mooie lieve mensen om ons heen, maar ook het materiaal in sommige vormen die we hebben. De auto (MG ZS EV), de bar en de tuin waar onze bar in staat. Geld is om te leven, maar we beseffen het ons ook dat we het niet kunnen nemen en het beter kunnen uitgeven om ons leven een stukje mooier te maken. Maar wees gerust, het is elke maand gewoon zo goed als op. En dat vinden wij prima en hebben ook nooit stress om geld, want dat willen we niet meer. Dus rijkdom betekend niet dat je veel geld hebt, maar hoe je ermee omgaat. En voor de duidelijkheid: wij hoeven niet ons groter voor te doen dan dat we zijn.

De aankomende tijd
We krijgen het zeker na de verjaardag van onze dochter Kim behoorlijk druk. Onze tuin gaat op de schop (wordt groter en mooier) en de woning (vooral boven) gaan we aanpakken. Ook gaan dan mijn 3 maanden gezond leven in. Daarnaast ben ik alweer aan de studie met Power BI en nog wat kleine dingetjes aan het leren, want zo wil ik Spaans weer oppakken en weer meer onder de mensen zijn, maar wil niks met de (huidige) regels van doen hebben. En zal eerlijk zijn dat ik wil sparen voor een grote camper. Dus toch zul je misschien wel denken. Wij willen gaan kijken om onze kosten te reduceren in de toekomst om zo meer te kunnen doen en wat van de wereld te kunnen zien. Er kan morgen een boom oversteken en dan is het ook gebeurt en dat weet ik. Alleen een doel in je leven hebben is prima en dat is dus een grote camper waar je net geen groot rijbewijs voor hoeft.

Even mijn gezondheid
Ik heb jaren stress gehad van allerlei zaken en daar ben ik nu een tijdje mee opgehouden en dat scheelt echt in hoe ik mij voel. Ik moet echt meer gaan bewegen / sporten, maar kan mij daar nog niet toe zetten. Ik drink minimaal 1,5 / 2,0 liter water per dag. En heb zo nu en dan even zin in een balans dagje. Alleen die stress niet meer hebben scheelt mij een boel hoofdpijn. Het komt enerzijds door loslaten en anderzijds door beseffen dat niemand zich druk om mij maakt naast mijn direct geliefden. Het heeft mij veel gegeven en zo kan ik er weer meer zijn voor de mensen die er ook voor mij zijn. Ik wil geen spanningen en stress meer, want dat elimineer ik gelijk. Als mensen echt van mij houden geven ze je dat ook niet zonder een goede reden. Kies meer voor mijzelf en gezin, want dat is belangrijk en beseffende dat je niet overal vat op hebt is ook goed. In het begin vond ik dat egoïstisch, maar eigenlijk is dat helemaal niet zo. De ene manke kan de andere manke niet helpen. Je moet in een vliegtuig ook altijd eerst bij jezelf het masker opdoen voor je het bij een ander doet. En mijn hoofdpijn is een stuk minder dan voorheen.

In het algemeen
Het gaat goed met ons en willen elke dag leven! Het zegt niet dat we nooit stress hebben of spanningen, maar we reduceren het wel naar minimaal. We hebben afgesproken dat we kijken ernaar en vragen ons dan zelf af of wij er iets aan kunnen veranderen of aan doen? Ja, dan doen we dat zo snel mogelijk en gaan we weer door. En bij nee, dan moeten we het naast ons neerleggen, want wij kunnen er dan niks aan veranderen. Deze is lastig, maar op het moment dat je het kunt is dat zo'n verademing. Ik blijf er nog wel eens in hangen en weet dat en zeg dan wanneer het weer op popt dat ik het niet kan veranderen en dat het goed is. We blijven mensen...